Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

PRODUCT AS A COMBINATION OF GOODS AND SERVICES: AN ANALYSIS

Abstract

Abstracts: the  present paper contains an attempt to clarify  principles of combination of products and  services  in a product. We show that  the  transfer of property rights  can be used as a criterion to distinguish products and services. We propose possible classifications of products based on this criterion. A continuum «good – service»  is proposed for a specific need.

About the Author

I. D. Kotlyarov
National Research University, Higher School of Economics, Saint Petersburg
Russian Federation
PhD  inEconomics,AssociateProfessor,Chair  ofFinancial  Markets and  Financial  Management


References

1. Беляев В.И. Маркетинг: основы теории и практики: Учебник. М.: КНОРУС, 2005. 672 с.

2. Восколович Н.А. Экономика платных услуг. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. 399 с.

3. Дойл П. Маркетинг-менеджмент и стратегии. СПб.: Питер, 2003. 544 с.

4. Костылева Л.В., Гулин К.А. Производство и потребление рыночных услуг в регионе. Вологда: Вологодский научно-координационный центр ЦЭМИ РАН, 2008. 204 с.

5. Котлер Ф., Армстронг Г., Вонг В., Сондерс Дж. Основы маркетинга. 5-е европ. изд. М.: ООО «И.Д. Вильямс», 2012. 752 с.

6. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия. М.: ИД «Вильямс», 2005. 1008 с.

7. Прищепенко В.В. Семантика, дефиниции и соотношение понятий «продукт», «товар», «услуга» // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 2. С. 12–20.

8. Shostack G. Lynn. Breaking Free from Product Marketing // Journal of Marketing. 1977. 41 (April). P. 73–80.


Review

For citations:


Kotlyarov I.D. PRODUCT AS A COMBINATION OF GOODS AND SERVICES: AN ANALYSIS. Vestnik NSUEM. 2012;2(4):144-153. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)