PRODUCT AS A COMBINATION OF GOODS AND SERVICES: AN ANALYSIS
Abstract
Abstracts: the present paper contains an attempt to clarify principles of combination of products and services in a product. We show that the transfer of property rights can be used as a criterion to distinguish products and services. We propose possible classifications of products based on this criterion. A continuum «good – service» is proposed for a specific need.
About the Author
I. D. KotlyarovRussian Federation
PhD inEconomics,AssociateProfessor,Chair ofFinancial Markets and Financial Management
References
1. Беляев В.И. Маркетинг: основы теории и практики: Учебник. М.: КНОРУС, 2005. 672 с.
2. Восколович Н.А. Экономика платных услуг. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. 399 с.
3. Дойл П. Маркетинг-менеджмент и стратегии. СПб.: Питер, 2003. 544 с.
4. Костылева Л.В., Гулин К.А. Производство и потребление рыночных услуг в регионе. Вологда: Вологодский научно-координационный центр ЦЭМИ РАН, 2008. 204 с.
5. Котлер Ф., Армстронг Г., Вонг В., Сондерс Дж. Основы маркетинга. 5-е европ. изд. М.: ООО «И.Д. Вильямс», 2012. 752 с.
6. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия. М.: ИД «Вильямс», 2005. 1008 с.
7. Прищепенко В.В. Семантика, дефиниции и соотношение понятий «продукт», «товар», «услуга» // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 2. С. 12–20.
8. Shostack G. Lynn. Breaking Free from Product Marketing // Journal of Marketing. 1977. 41 (April). P. 73–80.
Review
For citations:
Kotlyarov I.D. PRODUCT AS A COMBINATION OF GOODS AND SERVICES: AN ANALYSIS. Vestnik NSUEM. 2012;2(4):144-153. (In Russ.)