MARKETING ENVIRONMENT OF NON-STATE NONCOMMERCIAL SUBJECTS IN RUSSIA
Abstract
The article considers live issues of marketing of non-state noncommercial subjects: political parties, movements and coalitions; trade unit organizations, religious confessions, charity foundations, noncommercial associations. The increased competition in financing sources of these subjects, search for own consumer force non-state noncommercial subjects change their strategy. Issues of own projects promotion, forming of reputation, financing sources attraction and analysis of factors of marketing environment become more urgent. The article presents the analysis of factors of marketing environment that exercise a significant influence on the performance of noncommercial subject.
About the Authors
A. O. BrusilovskayaRussian Federation
Postgraduate
B. I. Shteingoltz
Russian Federation
PhD in Economics, Associate Professor, head of a chair of service economy
References
1. Андреев С.Н. Маркетинг некоммерческих субъектов. М.: Финпресс, 2002. 320 с.
2. Большой психологический словарь / Сост. Б.Г. Мещеряков, В.П. Зинченко. М.: Олма-пресс, 2004. 672 с.
3. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент. СПб.: Питер Ком, 2007. 816 с.
4. Кошкина М. К созданию условий для развития негосударственных некоммерческих организаций сферы культуры // Российский экономический журнал. 1999. № 11. С. 19–21.
5. Песоцкая Е.В. Маркетинг услуг: Учеб. пособие. СПб., 2000. 157 с.
6. Потебня А. Мысль и язык. М.: Лабиринт, 1999. 300 с.
7. Прокофьев А.В. Индивидуальный и социальный смысл морали сквозь призму философии Ф. Ницше // Историко-философский ежегодник. Ин-т философии РАН. М.: Наука, 2005. С. 153–175.
8. Современный психологический словарь / Под ред. Б.Г. Мещерякова, В.П. Зинченко. СПб.: Прайм-Еврознак, АСТ, 2007. 672 с.
9. ФЗ РФ О благотворительной деятельности и благотворительных организациях от 11.08.1995.
10. Шекова Е.Л. Особенности маркетинга благотворительных организаций // Маркетинг в России и за рубежом. 2006. № 4. С. 110–115.
11. Шекова Е.Л. Определение маркетинга в сфере культуры // Маркетинг в России и за рубежом. 2010. № 2. С. 107–114.
12. Шекова Е.Л. Маркетинговая стратегия центра современного искусства // Маркетинг в России и за рубежом. 2011. № 3. С. 79–89.
Review
For citations:
Brusilovskaya A.O., Shteingoltz B.I. MARKETING ENVIRONMENT OF NON-STATE NONCOMMERCIAL SUBJECTS IN RUSSIA. Vestnik NSUEM. 2012;(4):295-306. (In Russ.)