Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

ON CONCEPTUAL MODEL OF FORMING OF STRATEGY OF MARKET EXPANSION OF ORGANIZATION ON PROJECT MANAGEMENT BASIS

Abstract

The article outlines the conceptual model used for development and implementation of territorial expansion  strategy  based  on project  management methodology. It also describes fundamental differences  in the system of project  management for developed and promising territories of the  organization. The  authors suggest  a methodological approach to the  assessment of attractiveness related to the  territorial market developed by the  organization. The approach is based on integral assessment of opportunities: market growth, product (services) profitability and return on assets, investment attractiveness of the territory, social and  image  factors, potential level of instability of the external environment on the developed territory.

About the Authors

V. E. Zaykovsky
National Research Tomsk Polytechnic University, Tomsk
Russian Federation
Senior  Lecturer


L. E. Nikiforova
Novosibirsk State University of Economics and Management, Novosibirsk
Russian Federation
DoctorofEconomics,Professor,HeadofDepartmentofScience PolicyandResearch


References

1. Ансофф И. Стратегическое управление. М.: Экономика, 1989. 263 c.

2. Артур А. Томпсон-мл., А. Дж. Стрикленд III. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа. М.: Издательство «Вильямс», 2007. 928 с.

3. Блюм Е.А. Обзор методик оценки инвестиционного потенциала региона // Молодой ученый. 2013. № 7. С. 137–141.

4. Джонсон Дж., Шоулз К., Уиттингтон Р. Корпоративная стратегия: теория и практика / пер. с англ. М.: ООО «И.Д. Вильямс», 2007. 800 с.

5. Никифорова Л.Е., Свириденко Д.И. Управление инновационными организациями: стратегический подход // Сибирская финансовая школа. 2011. № 6. С. 17–29.

6. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2011. 464 с.

7. Толысбаев Б.С., Цуриков С.В. Стратегические ресурсы и организационные способности как неотъемлемый элемент инновационной стратегии и устойчивых конкурентных преимуществ компании // Сибирская финансовая школа. 2012. № 4. С. 135–141.

8. Фаминский И.П. Глобализация – новое качество мировой экономики. М.: Магистр: ИНФРА-М, 2010. 397 с.

9. Цуриков С.В., Свириденко Д.И. Рынок инновационной продукции: тенденции развития, национальные особенности, механизм развития // Сибирская финансовая школа. 2013. № 6 (101). С. 96–105.

10. Шеметов П.В., Радионов В.В., Чередникова Л.Е., Петухова С.В. Управленческие решения: технология, методы и инструменты: учеб. пособие. М.: Изд-во «Омега-Л», 2010. 398 с.

11. Янсен Ф. Эпоха инноваций / пер. с англ. М.: ИНФРА-М, 2002. 308 с.

12. О рейтинге регионов по результатам оценки эффективности деятельности органов исполнительной власти субъектов Федерации с учетом динамики показателей за трехлетний период. [Электронный ресурс] // Работа Правительства в цифрах и фактах. 2014. URL: http://government.ru/orders/12290 (дата обращения 01 сентября 2014 г.).


Review

For citations:


Zaykovsky V.E., Nikiforova L.E. ON CONCEPTUAL MODEL OF FORMING OF STRATEGY OF MARKET EXPANSION OF ORGANIZATION ON PROJECT MANAGEMENT BASIS. Vestnik NSUEM. 2014;(4):153-163. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)