Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

THE CULTURE DETERRENT FACTORS: EVIDENCE FROM THE YOUNGER GENERATION OF NOVOSIBIRSK

Abstract

 In this article we analyze special aspects of the culture and arts organization in the contextof management sociology. Also we consider results of social research: visit frequency of the culture and arts organization, the willingness of audience, the culture deterrent factors. In the study were used such methods of research: quantative method of elicitation – questionnaire; information processing methods of primary analysis; interpretation. The question was discussed from a perspective opinion of the younger generation.

About the Author

M. R. Pashaeva
Novosibirsk State University of Economics and Management, Novosibirsk
Russian Federation
Postgraduate


References

1. Абанкина Т.В. PRнекоммерческой организации: теоретические основы современных PR-технологий и моделей коммуникации // Музей будущего: информационный менеджмент. 2001. № 6. С. 25–36.

2. Козлова Т.В. Технологии позиционирования учреждения // Справочник руководителя учреждения культуры. 2005. № 11. С. 65–73.

3. Котлер Ф. Все билеты проданы. Стратегии маркетинга исполнительских искусств. М.: Классика – XXI, 2004. 688 с.

4. Самитов Д.Г. Социокультурная политика зарубежных театров // Справочник руководителя учреждения культуры. 2009. № 3. С. 54–58.

5. Павлова Ю. Маркетинг и театр. URL: http://www.marketing.spb.ru/read/essai/4.htm?printversion.


Review

For citations:


Pashaeva M.R. THE CULTURE DETERRENT FACTORS: EVIDENCE FROM THE YOUNGER GENERATION OF NOVOSIBIRSK. Vestnik NSUEM. 2014;(2):183-188. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)