THE CULTURE DETERRENT FACTORS: EVIDENCE FROM THE YOUNGER GENERATION OF NOVOSIBIRSK
Abstract
In this article we analyze special aspects of the culture and arts organization in the contextof management sociology. Also we consider results of social research: visit frequency of the culture and arts organization, the willingness of audience, the culture deterrent factors. In the study were used such methods of research: quantative method of elicitation – questionnaire; information processing methods of primary analysis; interpretation. The question was discussed from a perspective opinion of the younger generation.
About the Author
M. R. PashaevaRussian Federation
Postgraduate
References
1. Абанкина Т.В. PRнекоммерческой организации: теоретические основы современных PR-технологий и моделей коммуникации // Музей будущего: информационный менеджмент. 2001. № 6. С. 25–36.
2. Козлова Т.В. Технологии позиционирования учреждения // Справочник руководителя учреждения культуры. 2005. № 11. С. 65–73.
3. Котлер Ф. Все билеты проданы. Стратегии маркетинга исполнительских искусств. М.: Классика – XXI, 2004. 688 с.
4. Самитов Д.Г. Социокультурная политика зарубежных театров // Справочник руководителя учреждения культуры. 2009. № 3. С. 54–58.
5. Павлова Ю. Маркетинг и театр. URL: http://www.marketing.spb.ru/read/essai/4.htm?printversion.
Review
For citations:
Pashaeva M.R. THE CULTURE DETERRENT FACTORS: EVIDENCE FROM THE YOUNGER GENERATION OF NOVOSIBIRSK. Vestnik NSUEM. 2014;(2):183-188. (In Russ.)