Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

APPLICATION THE CONCEPT OF MARKETING STRATEGY IN FORMATION TOURISM AND RECREATIONAL CLUSTERS OF THE NOVOSIBIRSK REGION

Abstract

In the  article features of formation estimates and  prospects of tourist clusters in theNovosibirskregion. The directions of the marketing approach for strategic planning tourist zones, based on the identified features of the consumer market.

About the Author

Yu. O. Vladykina
Novosibirsk State Technical University, Novosibirsk
Russian Federation
Ph.D.,AssociatedProfessor,DepartmentofServiceEconomy


References

1. Азар В.И., Туманов С.Ю. Экономика туристского рынка. М., 1998.

2. Актуальные задачи развития туризма в России на современном этапе и задачи Национальной академии туризма / под ред. Ю.В. Кузнецова и др. СПб., 2002.

3. Альтшулер И.Г. Стратегическое управление на основе маркетингового анализа. Инструменты, проблемы, ситуации. М.: Вершина, 2006.

4. Васильева И.Г. Американские методы оценки рекреационных ресурсов. М., 1973.

5. Гранберг А.Г. Основы региональной экономики: учебник. М.: ГУ ВШЭ, 2000. 495 с.

6. Стратегическое управление: регион, город, предприятие / под ред. Д.С. Львова, А.Г. Гранберга, А.П. Егоршина; ООН РАН, НИМБ. 2-е изд., доп. М.: Экономика, 2005. 603 с.


Review

For citations:


Vladykina Yu.O. APPLICATION THE CONCEPT OF MARKETING STRATEGY IN FORMATION TOURISM AND RECREATIONAL CLUSTERS OF THE NOVOSIBIRSK REGION. Vestnik NSUEM. 2014;(2):304-312. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)