Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

APPLICATION OF THE 360 DEGREE FEEDBACK METHOD FOR PERFORMANCE MANAGEMENT

Abstract

The article is about how to improve the job performance of the specialists by applying the 360 degree feedback method on the example of one of the largest manufacturers of bakery and confectionery products in Novosibirsk. As a tool of performance management the author proposes to use personal development plans based on the competency model.

About the Author

A. V. Dyachkova
Novosibirsk State Technical University, Novosibirsk
Russian Federation
Postgraduate


References

1. Армстронг М., Бэрон А. Управление эффективностью работы / пер. с англ. М.: HIPPO, 2005. 374 с.

2. Козуб Т., Бирли У., Джонс Д. Оценка «360 градусов»: стратегия, тактики и техники для воспитания лидеров / пер. с англ. М.: Эксмо, 2009. 336 с.

3. Комаров Е.И. Откуда и как появляются профессиональные руководители? // Управление персоналом. 2002. № 4. С. 40–43.

4. Слободской А.Л., Клементовичус Я.Я., Смирнова О.Д. Управление компетенциями: учеб. пособие. СПб.: Изд-во С.-Петерб. гос. ун-та экономики и финансов, 2003. 75 с.

5. Спенсер Л.М., Спенсер С.М. Компетенции на работе / пер. с англ. М.: HIPPO, 2005. 384 с.


Review

For citations:


Dyachkova A.V. APPLICATION OF THE 360 DEGREE FEEDBACK METHOD FOR PERFORMANCE MANAGEMENT. Vestnik NSUEM. 2014;(3):219-227. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)