MANAGEMENT OF LOW-HEIGHT CONSTRUCTION MARKET PROMOTION ON THE BASIS OF VALUE OF REAL PROPERTY
Abstract
The paper presents results of the studies focused on development of management of low-height construction market promotion. Consumer market needs grow and demands change in the conditions of the development of residential property market. Traditional marketing instruments no longer function effectively since they don’t fully procure integration of operative marketing instruments. Models of promotion and communications, applied in the residential property market, in low-height construction market in particular, need improvement overall. The article suggests and discusses the authors scheme of management of low-height construction market promotion. Solutions can be used by building contractors, real estate developers, property developers for the purposes of effective management of communication activity.
About the Authors
I. A. ShmidtRussian Federation
Assistant
T. V. Krasilnikova
Russian Federation
PhD inEconomics,AssociateProfessor
References
1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / под ред. С.Г. Божук; пер. с англ. 2-е изд. СПб.: Питер, 2006. 464 с.
2. Поляков В.А., Романов А.А. Рекламный менеджмент: учеб. пособие. М.: КУРС, ИНФРА-М, 2012. 352 с.
3. Управление маркетингом: учеб. пособие / под ред. И. М. Синяевой. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Вузовский учебник, 2009. 416 с.
4. Шмидт И.А., Красильникова Т.В. Совершенствование методических подходов в продвижении на рынке малоэтажного строительства // Реклама. Теория и практика. М., 2013. № 5. С. 298–306.
5. Экономика, организация и управление на предприятии / под ред. М.А. Боровской. Ростов н/Д: Феникс, 2010. 475 с.
6. Тенденции рынка малоэтажного и индивидуального жилья Новосибирской области в 2013 г. Рейтинг застройщиков недвижимости в Новосибирске, Новосибирской области. URL: http://nsk.dk.ru/wiki/reyting-zastroyshchikov-nedvizhimosti.
Review
For citations:
Shmidt I.A., Krasilnikova T.V. MANAGEMENT OF LOW-HEIGHT CONSTRUCTION MARKET PROMOTION ON THE BASIS OF VALUE OF REAL PROPERTY. Vestnik NSUEM. 2014;(4):201-208. (In Russ.)