Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

MANAGEMENT OF LOW-HEIGHT CONSTRUCTION MARKET PROMOTION ON THE BASIS OF VALUE OF REAL PROPERTY

Abstract

The  paper presents results of the  studies focused on development of management of low-height construction market promotion. Consumer market needs grow  and  demands change in the  conditions of the  development of residential property market. Traditional marketing instruments no longer function effectively since  they  don’t  fully procure integration of operative marketing instruments. Models of promotion and  communications, applied in the residential property market, in low-height construction market  in particular, need improvement overall. The article suggests and discusses the authors  scheme of management  of low-height construction market  promotion. Solutions can be used by building contractors, real estate developers, property developers for the purposes  of effective management  of communication activity.

About the Authors

I. A. Shmidt
Siberian University of Consumer Cooperation, Novosibirsk
Russian Federation
Assistant


T. V. Krasilnikova
Siberian University of Consumer Cooperation, Novosibirsk
Russian Federation
PhD  inEconomics,AssociateProfessor


References

1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / под ред. С.Г. Божук; пер. с англ. 2-е изд. СПб.: Питер, 2006. 464 с.

2. Поляков В.А., Романов А.А. Рекламный менеджмент: учеб. пособие. М.: КУРС, ИНФРА-М, 2012. 352 с.

3. Управление маркетингом: учеб. пособие / под ред. И. М. Синяевой. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Вузовский учебник, 2009. 416 с.

4. Шмидт И.А., Красильникова Т.В. Совершенствование методических подходов в продвижении на рынке малоэтажного строительства // Реклама. Теория и практика. М., 2013. № 5. С. 298–306.

5. Экономика, организация и управление на предприятии / под ред. М.А. Боровской. Ростов н/Д: Феникс, 2010. 475 с.

6. Тенденции рынка малоэтажного и индивидуального жилья Новосибирской области в 2013 г. Рейтинг застройщиков недвижимости в Новосибирске, Новосибирской области. URL: http://nsk.dk.ru/wiki/reyting-zastroyshchikov-nedvizhimosti.


Review

For citations:


Shmidt I.A., Krasilnikova T.V. MANAGEMENT OF LOW-HEIGHT CONSTRUCTION MARKET PROMOTION ON THE BASIS OF VALUE OF REAL PROPERTY. Vestnik NSUEM. 2014;(4):201-208. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)