Preview

Vestnik NSUEM

Advanced search

WORLD HOTEL INDUSTRY: LEVEL AND DYNAMICS OF KEY PARAMETERS

Abstract

The article considers main indicators of scope and efficiency of activity of the worldhotel industry, published in official and unofficial reports and studies: volume of the worldhotel market, service level, room occupancy rate, some others. Data is classified by countries,cities,leadingworldhotelchains.Therepresentedstatisticsshowsthestateofmodernworldhotelindustry(growthratesofhotelindustry,itssustainablepositionputtheindustryintooneoftheleadingplacesintheworldeconomy)andmakesitpossibletoelaboratestrategicdirectionsof development of this sphere

About the Authors

V. A. Nazarkina
Novosibirsk State Technical University
Russian Federation
PhD  in  Economics,Associatedprofessor,Department  of  ServiceEconomy


B. I. Shteingoltz
Novosibirsk State Technical University, Novosibirsk
Russian Federation
PhD  inEconomics,AssociateProfessor,Head  ofaChairofService Economy


References

1. Александрова А.Ю. Международный туризм: учебник. М.: КНОРУС, 2010. 464 с.

2. Назаркина В.А., Владыкина Ю.О., Воротникова Е.Ю. и др. Виды и тенденции развития туризма: учеб. пособие. Новосибирск: НГТУ, 2014. 235 с.

3. Назаркина В.А., Штейнгольц Б.И. Особенности потребительского спроса в гостиничной сфере // Наука о человеке: гуманитарные исследования. 2014. № 2. С. 122–126.

4. Назаркина В.А., Штейнгольц Б.И. К вопросу о формировании имиджа Новосибирска: туристская составляющая // Вестник НГУЭУ. 2013. № 3. С. 39–46.

5. Назаркина В.А., Штейнгольц Б.И. Проблемы использования аутсорсинговых технологий в практической деятельности туристских фирм // Вестник НГУЭУ. 2013. № 2. С. 58–65.

6. Назаркина В.А. Процессы взаимодействия в логистической системе «ресурсы–производство–потребление»: особенности в сфере туризма // Вестник НГУЭУ. 2014. № 2. С. 313–320.

7. Назаркина В.А., Половова Т.А., Ситникова Я.В. Совершенствование оценки качества услуг: методический аспект // Вестник НГУЭУ. 2012. № 2. С. 183–190.

8. Назаркина В.А., Загорская Л.М., Штейнгольц Б.И. Маркетинг в социальнокультурном сервисе и туризме: учеб. пособие. Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2009.83 с.

9. В Европе ожидается рост гостиничного бизнеса в 2014 и 2015 годах, согласно результатам проведенного PwC исследования. [Электронный ресурс]. URL: http:// www.pwc.ru/ru/press-releases/2014/euro_cities_hotel.jhtml.

10. Сайт журнала ProHOTEL. [Электронный ресурс]. URL: http://www.prootel.ru/region/malyie-gostinitsyi.

11. Статистика знает все. Обзоры, аналитика. Портал гостиничного бизнеса HOTELLINE. [Электронный ресурс]. URL: http://hotelline.ru/analitic_article.php? news_cid=536&news_id=1525.

12. Топ-10 российских и зарубежных отелей по версии «Звезда Travel.ru». [Электронный ресурс]. URL: http://www.ratanews.ru/hotels/hotels_28.01.2014_10.stm?printv.

13. HRS – Hotel Reservation Service – поиск и бронирование отелей по всему миру. [Электронный ресурс]. URL: http://www.hrs.com/web3/showHomepage.do? clientId=cnVf X05FWFQ-&cid=47-1&activity=show.

14. STR Global. [Электронный ресурс]. URL: https://www.strglobal.com/about/strcompanies/ru-RU.


Review

For citations:


Nazarkina V.A., Shteingoltz B.I. WORLD HOTEL INDUSTRY: LEVEL AND DYNAMICS OF KEY PARAMETERS. Vestnik NSUEM. 2014;(4):209-217. (In Russ.)



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6495 (Print)